Avaluació
L’avaluació va a càrrec
d’un tribunal format pel tutor/-a i dos professors/-es de la mateixa matèria o afins.
Hi ha dos tipus d’avaluació:
la formativa, que realitza el tutor/-a, i la sumativa que realitza el tribunal
corresponent.
Els tribunals es constituiran
a mitjans del segon trimestre, rebran el treball de recerca, i disposaran de
dues setmanes per a la lectura i valoració. Passat aquest temps, els alumnes
exposaran oralment el treball i el tribunal farà l’avaluació final, que serà
comunicada al tutor/-a del grup.
Criteris d’avaluació
- Quant al seguiment:
Ø Procediments de recerca de la informació
Ø L’ús dels recursos informàtics i d’altres
Ø L’esforç, la responsabilitat i regularitat en la
realització de les tasques proposades i planificades
Ø La capacitat d’organitzar la feina, la planificació
adequada a la cerca, creativitat, iniciativa i capacitat per resoldre els problemes
que puguin plantejar-se
Ø Presentació de l’esborrany de l’informe a mesura que
es vagi desenvolupant a cada reunió amb el tutor/-a
2.
Pel que fa al treball escrit:
Ø Estructura del dossier (introducció, metodologia,
resultats, conclusions, bibliografia, annexos)
Ø Desenvolupament dels continguts de forma ordenada,
lògica, clara.
Ø Ús adequat de la llengua escrita. Adequació del
llenguatge i vocabulari al tema estudiat
Ø Capacitat d’anàlisi, síntesi i crítica dels resultats
del propi treball
Ø Capacitat d’extreure dades significatives per al
desenvolupament del treball
3. Pel que fa
a l’exposició oral:
Ø La correcció, el vocabulari, la claredat... en l’exposició
oral
Ø La capacitat d’estructuració i de síntesi en
l’exposició del tema
Ø L’adequació de les respostes a les preguntes que es
puguin plantejar
Ø La durada
Ø El material de suport
A més d’aquestes capacitats
genèriques cal avaluar certes capacitats específiques, pròpies de cada tipus de
treball seguint les indicacions dels departaments.
Procés
|
Avaluació
|
Valoració
|
Seguiment
|
Procediment de recerca d'
informació
|
40 %
|
Ús dels recursos
|
||
Esforç, responsabilitat i
regularitat en les tasques
|
||
Capacitat d’organitzar i
planificar
|
||
Creativitat, iniciativa i grau
autonomia
|
||
Capacitat per resoldre
problemes
|
||
Presentació esborrany
|
||
Treball escrit
|
Estructura del dossier
|
45%
|
Desenvolupament continguts
|
||
Ús llengua escrita
|
||
Capacitat d’ anàlisi, síntesi i
crítica
|
||
Capacitat d’extreure dades
significatives
|
||
Exposició oral
|
Correcció, vocabulari i
claredat
|
15%
|
Capacitat d’estructuració i
síntesi
|
||
Adequació de les respostes a
preguntes
|
||
Durada
|
||
Material de suport
|
Recuperació del Treball de Recerca
Hi ha la possibilitat de recuperar el Treball de Recerca en
una convocatòria durant el mes de maig (dates a concretar). El procés serà el
mateix (treball escrit i exposició oral) tot i que es fomentarà el grau d’autonomia
de l’alumne/-a. El tutor/-a donarà les instruccions pertinents d'aquells
aspectes que cal modificar, ampliar, millorar.., però no en farà el seguiment
periòdic. La nota màxima, en el cas que el treball es consideri aprovat, serà
de 6.