Orientació i seguiment
Cal
tenir clar que la finalitat principal d’aquest treball és l’aprenentatge d’una
metodologia científica, molt usual i útil per als estudis posteriors a la
universitat. Per tant, caldria valorar tant l’avaluació que reforci
l’aprenentatge del procés, com el resultat final. Consisteix, doncs, a fer un
seguiment del progrés de l’alumnat durant tot el procés d’investigació i
d’aprenentatge, avaluant aquest procés i donant pautes per tal de millorar-lo.
ü Per a valorar la capacitat d’organització:
veure si porta els materials classificats i troba allò que se li demana.
ü Per analitzar la capacitat de planificació:
observar si seqüència correctament les accions, té previst format i estructura.
ü Per a diagnosticar la capacitat d’iniciativa: mirar
si aporta noves idees, solucions als problemes...
ü Per a fer un seguiment de la capacitat de treball:
veure si porta la feina al dia.
ü Analitzar la capacitat d’investigació: veure si
planteja objectius adients, troba materials pertinents (bibliografia, fonts...)
i sap treure conclusions.
ü Per a conèixer la capacitat de síntesi:
comprovar si redacta amb ordre, incloent opinions pròpies i alienes, de manera
argumentada i coherent, sense repeticions innecessàries ni juxtaposició
d’idees.
ü Per a detectar la capacitat d’exposició:
comprovar si el text és clar i concís, si els materials auxiliars (gràfics, taules...)
estan elaborats correctament.
ü Per a valorar la capacitat de diàleg: comprovar
si revisa els plantejaments després d’una observació que se li fa, si sap
escoltar, si fa observacions...
SEGUIMENT
·
Primera entrevista
a l’últim trimestre de 1r de batxillerat. Abans de vacances s'ha de el tema per
escrit i decidir el treball que s’ha de fer a l’estiu. Al setembre, revisió de
la feina i enfocament definitiu. Hi ha un seguiment periòdic del tutor/-a, amb
la freqüència que cregui convenient, tenint en compte que fóra bo almenys un
contacte mensual.
·
Durant el mes de
novembre, repàs de l’estat dels treballs dels alumnes.
·
Si un alumne/-a
no es posa en contacte amb el tutor/-a del treball, aquest ho ha de comunicar
al tutor/-a del grup classe, tenint en compte que no mantenir un contacte
periòdic, per tal que el tutor/-a pugui supervisar la feina que es va fent, és
un motiu de suspendre el treball.
·
No s'acceptaran
treballs que no hagin estat supervisats i dirigits pel tutor/-a.